22.5.10

“It only ends once…” yani “Bu sevda bitmez…”

Pazartesi bitiyor artık… "Bütün sorulara cevap bulacak mıyız?" sorusu yerini "Eee? Yani şimdi şey miymiş, peki şey neydi?" gibi sorulara bırakacak gibi görünüyor. Benim kendi adıma en büyük beklentim hikayenin bitmesi… Cevapsız soruları, açıklanmayan olayları kaldırabilirim ama açık kapı kalmasın lütfen.

Olayın bitmeyeceği belli… Çizgi roman beklentisi çok yüksek, bir film şart, internette falan bir dünya olabilir, olsun zaten hepsi, ama altı sezondur izlediğimiz bu hikaye bitsin. Yeni karakterler, bambaşka zaman dilimleri falan fıstık zaten çok iyi becerdikleri şeyler yapımcıların. Arada bizimkilere selam gönderilir, hoşluklar yapılır… Ama o kadar.

Hikayenin bitişiyle ilgili bazı şeyler geldi aklıma… Onları yazayım finalden önce. Tutturursam havasını atarım, tutturamazsam kıvırırım…

--- İspolyer---

Baştan söyleyeyim, yazacaklarım dizideki ipuçlarından yola çıkarak ulaştığım şeyler değil pek. Hayatını televizyon karşısında geçiren tecrübeli bir izleyicinin beklentileri.

Daha önce de yazdım… Hala beklentim o yönde. Biri ölecek! Kwonlar, Sayid falan değil. Sayın Shephard, sayın Sawyer ya da Sayın Austen ölmeli… Büyük finale bu yakışır. Son bölümde (daha önce aday olmayacağını açıklamasına rağmen) Jacob'ın yerini almaya atlayan Jack, öleceğini haber vermiş oldu bana göre…

Gerçi temkinli olmak lazım. Ters köşeye yatma beklentisiyle ekran karşısına geçenleri hiç ummadıkları daha ters bir köşeye yatıran bir diziden bahsediyoruz. "Velev ki go back Kate!" şaşkınlığını hala atamadım üstümden ama Jack konusunda beklentilerim güçlü…

Dahası Jack'in nasıl öleceği de oturdu kafamda… Bu Jack black smoke olacak aga! Aha buraya yazıyorum… Final bizi Jack ve Locke kapışmasına götürüyor. Eh, bu John Locke'ı dumana dönüştüğünde durdurmanın da imkanı yok. Jack de fedakar çocuk, malum. "O zaman ben kendimi yakarım, dumanımla da black smoke'u ortadan kaldırırım" diyecek gibi geliyor. Tabii adada black smoke kadrosu var mı, bilmiyorum.

Zamanında matrix de, hala tam anlayamadığım, buna benzer bir şekilde bitmişti… Zıtlar birbirlerini yaşatıyorlardı. Birbirlerini yok etmeleri aslında bu yüzden yasak oluyor, falan.

Jack böyle havalı bir şekilde kendini feda edince de adayı beklemek Kate'e kalacak… Sawyer adadan gider. Hurley zaten beceremez… Kate de Aaron'ın Claire'le beraber olacağını düşünür, içini rahatlatıp adada mesaisine başlar.

Bu arada gereksiz herkes öldü… Benjamin (Bu adama bünyamin denilmesi yavan ama çok komik) kardeş ne bok yemeye çalışıyor, hiç anlamadım. Kendi kafasına göre bir şeyler peşinde sanki, blacksmoke'un ne mal olduğuna uyanmış gibiydi. Pilot ne oldu bilmiyoruz. Kalanlar dünyaya nasıl dönecekler, bilemiyorum. Bu arada dünya demişken…

Bu ada dünyada olmayabilir… Zaman zaman açılan geçitlerden geçilen bir yer olabilir. Finalde bu da çıkabilir karşımıza. Bu durum ileride lotsa dayalı yeni hikayeler için çok elverişli bir ortam yaratır.

Jack'in karısı Juliet çıkacak diyorlar… Bence Shannon. Neden diyeceksiniz? Daha büyük bir sürpriz olur çünkü.

Bir de sideways olayı var…

Sideways denen alternatif gelecek bombanın patlaması (1977) ve uçağın düşmemesiyle (2004) şekillenmiş bir gidişat değil. Uçağa binmeden de dünya kadar şey değişmiş. 77'den önce bir şeyler olmuş sanki… Artık ne olduysa bunu bir tek Desmond biliyor. Ve bir şekilde milleti duruma uyandırmaya çalışıyor… Ne olacak hiç bilmiyorum… Hayırlısı diyoruz, işin başında Desmond olduğu için içim rahat.

Şunu da ekleyelim: Walt (şu anda 1.82 olmuş boyu) yerine Webster gibi bir adam bulsalardı hikayenin bütün gidişatı değişebilirdi…

Pazartesi ak smoke kara smoke belli olacak…

Sonra ne seyredeceğiz biz?

4 yorum:

supo dedi ki...

pilot denizaltinda kaptanin yanindaydi.orada öldü.

ay bükücü dedi ki...

lost lost diye nicesine sarılacagız..

beggy dedi ki...

Sabah dinlerken de çok güldüm bu Webster olayına. Gece de resimleri :)))) Ege Kayacan esprilerinde top 10'a girer vallahi :)

supo dedi ki...

spoiler
oha.ölmemiş.bu nasıl bi yaşama arzusu sevgili kaptan.10 tane cansimidimsiyle çıktın bişiy demedik.duck tape'le uçak tamir ettirdin sustuk.ama o yarılan zeminden uçak kaldırmak da neyin nesi.
spoiler