28.1.09

Çocuklar İçin Bilgisayar Oyunları

Bundan birkaç ay önce 365'teki oyuncakçıda dokunmatik ekranla oynanan bir oyunu pek sevdi bizim kız… İnternette benzer oyunlar aradım, fark etmeden renkli ve (maalesef) sesli bir dünyanın kapısını araladım. Bulduklarımı buraya yazayım da çocuklu aileler televizyondan sonra bilgisayarın kontrolünü de kaybetsinler.

Dressing up Disco!

http://www.uptoten.com/kids/boowakwala-family-disco-dressdisco.html

Giydirme oyunu… O zamanlar daha Alin mouse'la taşıma yapmayı beceremiyordu. Tıkladığın kıyafeti giyen kediler (köpek de olabilir tam anlaşılmıyor.) var burada.

Boobah Zone

http://www.boohbah.com/zone.html

Bunların çizgi filmi de varmış galiba, bilmiyorum. Garip bir site. Çocukları bilgisayar, büyükleri uyuşturucu kullanmaya alıştırıyor. Mouse kullanmanın her aşaması var. Yalnız sesi kısmak lazım başta… Viyk viyk diye sesler çıkarıyor herifler habire!

Baby Tv

http://www.babytvchannel.com/turkey/

Ekrandan tanıdığımız karakterlerin oyunları… Ortadaki yumurtadaki oyun çok eğlenceli… Yalnız Tully hep aynı yerde dolaşmasa daha zevkli olacak! Yeri gelmişken animasyon dünyasında gıcık olduğum tek karakter var: Draco... Penis gibi burun yapmışlar (gerçek anlamında, öbür türlü olsaydı penis yerine başka kelime kullanırdım), çocukların arasına salıyorlar.

Ve gelelim en zengin adrese…

Cbeebies

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/fun/

BBC'nin sitesi… Aynısı TRT'den bekliyoruz, TRT çocuğun bir uzantısı olarak…

Sitenin yıldızı teletubbies elbette! Painting Game, My Teletubby-land, Find the FavouriteThings, AnimalParade, Tubby CustardBubbles favorilerimiz… Klavyeli oyunlar da var, ama oklarla yön vermek şimdilik biraz karışık geliyor. Animal Parade'in müziği adamı bitiriyor, bir de uzun sürüyor meret.

Bir park yapma oyunu var, hastasıyım: Sunflower Park Gözünüzün önünde bilgisayar hakimiyeti gelişiyor. Anneanne ve dede gerçek bir şaşkınlıkla izliyor durumu... İki kutuyu üst üste koyamayıp çocuktan yardım istenir ya oyun olsun diye... Bilgisayar karşısında o durum gerçekten yaşanıyor, şaka yok!

Bilisayarla erken mi tanıştırdık acaba diye çok kısa süren bir tereddüt yaşadım. Bilgisayar karşısında büyüyen obez nesli düşününce doğru yolda olduğumu anladım.

Bizim bu kızı şişmanlatmamızın başka yolu yok!

3 yorum:

Oya dedi ki...

doğru yoldan sizi şaşırtmak istemem ama aman derim,
sara hastalığına dikkat!
bkz. http://www.epilepsie.nl/attachments/epilepsieinhetkortturks.pdf

pirenses dedi ki...

Bilgisayarla tanıştırmanın yaşı kaç olmalı bilemem ama ben bizim oğlanı "modern sabahlar"la tanıştırdım bile. 8 aylık hamileyim paso posket dinlediğim için (özellikle geceleri uykuya dalarken) günayyyyydın ay ay dın dın diye başladığı anda bizimki de tekmelemeye başlıyo ama ben buna rağmen daha iyi uyuyorum :) saolasin Modern sabahlar :))

Bora Ünal dedi ki...

Bir de www.oyunlar1.com var. Saolsun her kim yapmışsa İnternet üzerinde oynanabilen tüm oyunları bir araya toplamış ve sınıflandırmış. Kızımla beraber oynuyoruz.